miércoles, 22 de enero de 2025

Xogamos nos ambientes de primaria

 O xogo de mesa Palabrea é unha actividade lúdica que, aínda que inicialmente parece ser un xogo de palabras ou vocabulario, tamén resulta ser unha excelente ferramenta para traballar o Pensamento Computacional. Este xogo, no que os xogadores deben formar palabras a partir de letras en fichas, promove o desenvolvemento de varias habilidades fundamentais do Pensamento Computacional, como a descomposición de problemas, a secuenciación, a lógica e a estratexia.

Primeiramente, o xogo fomenta a descomposición de problemas. Cando os xogadores teñen que formar palabras a partir de letras dadas, están a descompoñer unha tarefa máis complexa —crear unha palabra válida— en pasos máis pequenos: primeiro, identificar as letras dispoñibles, despois seleccionar aquelas que se combinan de forma lóxica para formar unha palabra e, por último, comprobar se a palabra resulta correcta. Este proceso de descomposición é semellante ao que se fai cando se resolve un problema complexo en programación, onde se parte dunha gran tarefa e se divide en tarefas pequenas que se poden resolver paso a paso.

Outra das características que traballa o xogo é a secuenciación, unha parte fundamental do Pensamento Computacional. Para formar palabras correctamente, é necesario que as letras se ordenden de forma lóxica. As letras non se poden xuntar de maneira aleatoria; deben seguir un orde específico para crear unha palabra válida. Así, os xogadores aprenden a aplicar a secuenciación correctamente e de forma sistemática, tal e como se faría nun algoritmo de programación, onde as instruccións deben seguirse nun orde determinado para que o resultado sexa o esperado.

A lóxica tamén é un aspecto chave do Pensamento Computacional que se desenvolve no xogo Palabrea. Ao participar no xogo, os xogadores deben pensar de maneira loxicamente estruturada sobre as combinacións de letras e as palabras que se poden formar. Isto require un enfoque analítico, onde se debe avaliar cales letras se poden xuntar e que palabras son válidas dentro das regras do xogo. Este proceso é semellante ao que se utiliza cando se diseña un programa informático, onde a lóxica se aplica para tomar decisións baseadas en datos ou condicións preestablecidas.

Ademais, o xogo tamén promove a estratexia e a planificación, outro elemento clave do Pensamento Computacional. Nos xiros seguintes, os xogadores deben planificar as súas jugadas de maneira que non só busquen formar palabras rapidamente, senón que tamén poidan maximizar os puntos ou bloquear as opcións dos seus oponentes. Este enfoque estratéxico require pensamento a longo prazo, considerando non só o que se pode facer nun momento dado, senón tamén as consecuencias de cada xogada. Semellante á programación de algoritmos complexos, onde se anticipan resultados e posibles variacións ao seguir un determinado camiño.

Outro aspecto que conecta o xogo coa automatización no Pensamento Computacional é que, ao xogar repetidamente, os xogadores melloran a súa capacidade para recoñecer patrones nas letras e nas palabras. Este proceso de familiarización coas regras do xogo e a súa evolución resulta en respostas automáticas ao recoñecer rapidamente certas combinacións de letras que forman palabras válidas. Isto é paralelo á automatización de tarefas nun algoritmo, onde, unha vez que se aprende un proceso, este se pode realizar de forma rápida e eficiente sen a necesidade de pensalo conscientemente.

En resumo, Palabrea traballa o Pensamento Computacional de maneira eficaz ao fomentar a descomposición de problemas, a secuenciación, a lógica, a estratexia e a automatización de maneira divertida e práctica. A través deste xogo, os nenos e nenas melloran a súa capacidade para resolver problemas de maneira estruturada, planificada e eficiente, habilidades que son fundamentais tanto para a programación como para a vida diaria.





No hay comentarios:

Publicar un comentario

Xornada formación Biblioteca Creativa

 O día 5, participamos la formación organizada polo CAFI e pola Asesoría de Bibliotecas, para os coordinadores e equipos de Bibliotecas crea...