O alumnado de 4º de Educación Infantil, está a experimentar nete segundo trimestre cos xogos de mesa. A través do xogo, o alumnado non só estará a traballar competencias relacionadas como socialización e comunicación, tan necesarias neste curso, senón que, ao mesmo tempo estará a traballar o Pensamento Computacional.
O primeiro xogo co que están a traballar é o Speed Cups. Neste xogo, os nenos e nenas deben organizar uns vasos de cores nunha secuencia específica, o que implica varias habilidades relacionadas co pensamento computacional, de forma lúdica e intuitiva.
En primeiro lugar, o xogo fomenta a observación de patróns, unha das habilidades fundamentais do pensamento computacional. A través da visualización das cartas, que indican a secuencia correcta de vasos, os nenos e nenas aprenden a identificar e seguir unha estrutura repetitiva. A capacidade para percibir relacións entre elementos e seguir un patrón visual é unha base que tamén se aplica en programación, xa que se busca unha resposta precisa a partir dunha secuencia de instrucións.
Ademais, Speed Cups fomenta a descomposición de tarefas. O xogo require que os nenos e nenas dividan un problema complexo, como ordenar os vasos rapidamente segundo as cores ou formas, en pasos máis pequenos e sinxelos. Neste caso, ao ter que colocar os vasos de forma correcta e rápida, os nenos aprenden a segmentar as accións para chegar á solución de forma eficiente.
A execución de instrucións tamén é un aspecto central do pensamento computacional que se traballa neste xogo. A rapidez e a precisión para seguir as instrucións das cartas de Speed Cups son claves para xogar correctamente, e isto, ao mesmo tempo, axuda aos nenos a mellorar a súa capacidade de seguir orde de tarefas dun xeito sistemático, como se fose un algoritmo, que é unha habilidade fundamental no pensamento computacional.
Outro aspecto importante é que Speed Cups potencia a competencia na resolución de problemas. A dinámica do xogo pon aos nenos diante dun reto constante: teñen que organizar os vasos antes que os seus compañeiros, polo que deben pensar rapidamente e actuar con lóxica. Este tipo de exercicio de pensamento áxil axuda a desenvolver unha mentalidade computacional, baseada na busca de solucións rápidas e lógicas a problemas de diferente complexidade.
Por último, o xogo tamén pode traballar a coordinar accións físicas e cognitivas, unha parte fundamental do desenvolvemento nas idades temperás. Ao interactuar cos vasos e manipular as cores e formas, os nenos melloran as súas habilidades motrices finas, mentres que, ao mesmo tempo, empregan a súa mente para resolver a secuencia, mellorando así tanto o seu raciocinio lóxico como a súa coordinación.
En resumo, Speed Cups é un xogo que, a través da súa dinámica divertida e áxil, axuda ao alumnado de 3 anos a desenvolver habilidades clave do pensamento computacional, como a observación de patróns, a descomposición de tarefas, a execución de instrucións e a resolución de problemas, todo isto nun contexto lúdico e motivador que favorece o desenvolvemento cognitivo e físico dos máis pequenos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario