O desenvolvemento dun proxecto na asignatura de Arts and Crafts, que consiste en pensar a cidade dos teus soños, elaborar o plano e posteriormente construir a maqueta da cidade, non só é unha oportunidade para fomentar a creatividade e a expresión artística, senón que tamén resulta ser un contexto excelente para desenvolver e afianzar a competencia en Pensamento Computacional. A través deste proxecto, os estudantes non só exploran a súa visión do mundo urbano, senón que tamén desenvolven habilidades clave para a resolución de problemas, a organización de tarefas e a toma de decisións lógicas, que son fundamentais para o Pensamento Computacional.
O Pensamento Computacional é un proceso de solución de problemas que implica descompoñer un problema grande e complexo en partes máis pequenas e manexables, organizar eses elementos de forma lóxica, aplicar estratexias para resolver cada parte e, por último, probar, modificar e mellorar as solucións obtidas. Neste proxecto, os estudantes deben seguir un proceso moi similar ao que se utilizaría en programación ou en desenvolvemento de software, aínda que en lugar de programar un código, están a deseñar unha cidade.
Ao comezar, os estudantes deben primeiro pensar na estrutura e organización da súa cidade soñada. Isto require que identifiquen as partes ou áreas da cidade (zonas residenciais, comerciais, espazos verdes, infraestruturas públicas, etc.) e as descompoñan en elementos máis pequenos. A partir deste exercicio de descomposición, os rapaces aprenden a ver a cidade como un conxunto de sistemas interconectados, onde cada elemento debe estar pensado de forma coherente co resto. Este tipo de análise é o que, no contexto do Pensamento Computacional, se coñece como "descomposición de problemas", e resulta esencial para abordar de forma efectiva calquera reto complexo.
Unha vez descomposta a cidade en partes, os estudantes deben organizar as diferentes áreas e definir a súa distribución no plano. Neste paso, aplican principios lóxicos de organización e secuenciación que tamén se utilizan en programación. Decidir a disposición dos edificios, as rúas e as infraestruturas públicas require que os rapaces fagan unha planificación detallada e ordenada, tendo en conta factores como as distancias, a accesibilidade e a funcionalidade dos espazos. A organización lóxica do espazo é unha habilidade clave tanto en arquitectura como en programación, onde se busca optimizar os recursos e maximizar a eficiencia do sistema.
A fase seguinte, a construción da maqueta, tamén é un proceso que reflicte moitos aspectos do Pensamento Computacional. Ao facer a maqueta, os estudantes deben tomar decisións sobre os materiais, a escala e a proporción dos elementos, o que implica cálculos e comprobacións constantes para asegurarse de que todo se encaixa correctamente. Este proceso de modelado é un exercicio de "prototipado", onde os rapaces crean unha representación física da súa cidade de acordo cos plans realizados previamente. Durante esta fase, tamén aprenden a testar as súas solucións e a modificar os seus plans cando as cousas non saen como esperaban, o que favorece o desenvolvemento dunha mentalidade de "mellora continua" e de "feedback", propia do Pensamento Computacional.
En cada unha das fases do proxecto, os estudantes tamén experimentan a necesidade de probar e optimizar as súas solucións, un paso fundamental dentro do Pensamento Computacional. Ao traballar no plano da cidade e logo ao construir a maqueta, os rapaces frecuentemente se atopan con dificultades ou erros que necesitan corrixir. Aprenden a identificar as partes do proceso que non funcionaron como esperaban e a realizar axustes baseados na retroalimentación que reciben do seu propio traballo. Este ciclo de probas e correccións é paralelo ao proceso de depuración que se realiza na programación de software, e permite aos estudantes mellorar as súas habilidades de resolución de problemas e axilizar a súa capacidade para adaptarse a situacións novas e desafiantes.
O proxecto tamén fomenta a creatividade e a innovación, pero cun enfoque sistemático. A través do Pensamento Computacional, os estudantes non só están a crear unha cidade de maneira artística, senón que están a empregar un enfoque rigoroso e analítico para que todo encaixe de forma funcional. Isto lles permite desenvolver un tipo de creatividade que se basa na capacidade de atopar solucións eficientes e creativas a problemas complexos.
Pola súa parte, a competencia en comunicación lingüística tamén se ve desenvolvida ao longo do proxecto, pois os estudantes deben describir, explicar e argumentar as súas decisións e propostas tanto no plano como na maqueta. Este proceso requirirá que os rapaces utilicen un vocabulario técnico e específico para expresar as súas ideas de maneira clara e comprensible. A capacidade de comunicarse de forma efectiva é unha habilidade fundamental no desenvolvemento do Pensamento Computacional, pois permite compartir ideas e solucións nun equipo ou presentalas de maneira efectiva.
A dimensión social e cívica tamén xoga un papel importante neste proxecto, pois os estudantes deben reflexionar sobre as necesidades das persoas que vivirán na súa cidade soñada. Como parte deste proceso, reflexionan sobre como as decisións que toman poden afectar á vida das persoas, fomentando unha mentalidade crítica e responsable, que tamén é propia do Pensamento Computacional. A capacidade para analizar e predecir as consecuencias das accións forma parte dun proceso de pensamento loxicamente estruturado, propio das mellores prácticas en resolución de problemas.
En resumo, o proxecto de "pensar a cidade dos teus soños" permite aos estudantes aplicar o Pensamento Computacional de maneira práctica e visual, ao tempo que fomentan outras competencias clave, como a creatividade, a resolución de problemas e a comunicación. Ao descompoñer o proceso de deseño da cidade en partes pequenas e manexables, organizar eses elementos de forma lóxica e probar e mellorar as solucións continuamente, os estudantes non só aprenden a resolver un problema concreto, senón que tamén desenvolven habilidades fundamentais que serán de gran utilidade na súa formación profesional e persoal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario