lunes, 14 de octubre de 2024

Os exploradores de Monfero preparamos marmelada de figos

 Na aula de 5º de Educación Infantil fomos cociñeiros! Fixemos entre todos marmelada de figos. A elaboración dunha receita de cociña é unha actividade excelente para traballar o pensamento computacional en educación infantil, xa que combina unha tarefa creativa con conceptos básicos como a descomposición, a secuenciación e a resolución de problemas. Aquí tes a explicación adaptada:


A preparación dunha receita de marmelada de figos permite ás crianzas explorar diferentes aspectos do pensamento computacional a través dunha actividade práctica, motivadora e contextualizada. A continuación, explícanse as relacións principais:

1. División en pasos (descomposición)

A receita de marmelada divídese en pasos simples e claros, o que axuda a entender que unha tarefa complexa pode descompoñerse en partes pequenas. Por exemplo:

  • Lavar os figos.
  • Cortar os figos en anacos pequenos.
  • Mesturar os figos con azucre e zume de limón nunha pota.
  • Cocer a mestura a lume baixo.
  • Envasar en tarros esterilizados.

Esta descomposición facilita a comprensión do proceso e é comparable á estrutura dunha tarefa na programación.


2. Secuenciación

A orde dos pasos é crucial para obter un bo resultado. Se, por exemplo, se cociñan os figos antes de cortalos ou non se engade o zume de limón, a marmelada pode non saír como se espera. Esta actividade introduce ás crianzas ao concepto de secuencias ou algoritmos, onde cada instrución debe seguirse nunha orde precisa para acadar o obxectivo. Neste caso, a nosa mascota robot  (tale-bot) foi quen nos guiou nos pasos da mesma.


3. Identificación de patróns

Durante o proceso, as crianzas poden observar patróns ou regularidades. Por exemplo:

  • A mestura cambia de cor e textura a medida que se cociña.
  • A proporción entre os ingredientes (figos e azucre) é importante e repítese noutras receitas de marmeladas.
    Este recoñecemento de patróns fomenta a observación e a análise, habilidades clave no pensamento computacional.

4. Resolución de problemas

Se a marmelada non espesa ou queda demasiado doce, as crianzas poden buscar solucións:

  • Cocer durante máis tempo.
  • Engadir máis zume de limón.
    Isto ensina a importancia de probar, axustar e solucionar problemas, un compoñente esencial na programación e na vida cotiá.

5. Repetición e bucles

A elaboración da marmelada implica accións repetitivas, como remexer constantemente a mestura para evitar que se pegue. Esta repetición introduce de forma intuitiva o concepto de bucles, presente na programación para realizar accións múltiples veces.


6. Probado e erro (depuración)

Unha vez feita a marmelada, pódese avaliar o resultado:

  • Ten a textura axeitada?
  • Sabe como se esperaba?
    Se algo non foi como se desexaba, pódese revisar o proceso e identificar que paso cambiar para mellorar na próxima vez. Isto semella ao proceso de depuración, no que se identifican e corrixen erros nun programa.

Ademais de fomentar o pensamento computacional, a preparación da marmelada de figos permite integrar outras áreas:

  • Matemáticas: Medir os ingredientes (gramos de figos, azucre, cantidade de zume).
  • Ciencias: Observar os cambios físicos e químicos durante a cocción.
  • Linguaxe: Seguir e interpretar instrucións.
  • Habilidades sociais: Traballar en equipo para organizar os pasos e colaborar.

En definitiva, a elaboración dunha receita como a marmelada de figos converte unha actividade sinxela nunha oportunidade rica para desenvolver o pensamento computacional de forma natural e significativa.









No hay comentarios:

Publicar un comentario

Scape Room co clube de xogos de mesa

Como actividade dentro do clube de xogos de mesa, as dúas mestras que o dinamizamos decidimos achegalos a unha variedade de xogo non traball...