Como actividade dentro do clube de xogos de mesa, as dúas mestras que o dinamizamos decidimos achegalos a unha variedade de xogo non traballada con eles ata o momento: as Scape Room.
Partindo disto, este xoves 10 de abril fomos a xogar a Scape Room: La búsqueda de El Dorado.
Con esta scape baseada en Indiana Jones, o alumnado de secundaria mergúllase nunha experiencia inmersiva que estimula o pensamento computacional mediante a resolución de retos e enigmas. A actividade require que os estudantes descompoñan problemas complexos en partes máis pequenas, identifiquen patróns en pistas ou obxectos, empreguen a lóxica para deducir solucións e deseñen estratexias para avanzar no xogo. Por exemplo, descifrar códigos antigos, interpretar mapas misteriosos ou resolver puzzles simbólicos implica seguir pasos estruturados e aplicar razoamentos lóxicos. Estes procesos axudan a desenvolver habilidades como a análise crítica, a toma de decisións e a capacidade de adaptación ante novos desafíos, elementos fundamentais do pensamento computacional. Ademais, o contexto temático de Indiana Jones engade un compoñente narrativo que motiva ao alumnado e potencia a aprendizaxe activa.
Por outra banda, esta actividade permite traballar diversas competencias clave dun xeito interdisciplinar. A competencia lingüística desenvólvese ao interpretar pistas escritas ou descifrar mensaxes ocultas; a competencia matemática, ao realizar cálculos ou identificar relacións numéricas nos enigmas; e a competencia dixital, se se utilizan ferramentas tecnolóxicas como códigos QR ou aplicacións interactivas. Ademais, foméntase a competencia social e cidadá, xa que o alumnado debe colaborar en equipo, comunicarse eficazmente e tomar decisións conxuntas para superar os retos. A creatividade e o pensamento crítico tamén se ven potenciados, xa que os estudantes deben pensar "fóra da caixa" para resolver problemas inesperados. Todo isto ocorre nun ambiente lúdico e motivador que transforma a aprendizaxe nunha experiencia significativa e memorable.
No hay comentarios:
Publicar un comentario