viernes, 20 de diciembre de 2024

Iluminando o Nadal

Este Nadal, na etapa de Educación Infantil (dentro do ambiente artístico) e mais na materia de Reli, decidimos elaborar postais de Nadal iluminadas por unha luz LED, implementando así os circuitos e-textil en base de papel. Esta é unha actividade moi enriquecedora para traballar a competencia STEAM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría, Arte e Matemáticas) en educación. Esta actividade combina creatividade artística co desenvolvemento de habilidades técnicas e científicas, integrando de forma práctica as distintas áreas STEAM. Velaquí o proceso:


1. Ciencia (Science)

O uso de circuitos eléctricos sinxelos, compostos por LEDs, pilas e fíos condutores, permite introducir conceptos básicos de electricidade, como:

  • A diferenza entre condutores e illantes.
  • O funcionamento dun circuíto eléctrico pechado.
  • A polaridade dos compoñentes, como os LEDs (anodo e cátodo).
    A actividade facilita a comprensión destas ideas científicas a través dun enfoque práctico e divertido.

2. Tecnoloxía (Technology)

O e-textil (tecido condutor ou materiais condutores) introduce ás crianzas no uso de tecnoloxías innovadoras que combinan electrónica con materiais tradicionais. Ao traballar con estes materiais, desenvólvense habilidades para manexar ferramentas tecnolóxicas sinxelas, como baterías de botón ou fita condutora, mentres se comprende o seu funcionamento.


3. Enxeñaría (Engineering)

A elaboración dunha postal iluminada require deseñar e montar un circuíto funcional. Isto implica planificar como conectar os compoñentes correctamente e resolver problemas que poidan xurdir, como:

  • Que o circuíto non pecha.
  • Que o LED non se acenda.
    Estas tarefas axudan a desenvolver habilidades de deseño e resolución de problemas, que son fundamentais na enxeñaría.

4. Arte (Art)

A creación dunha postal de Nadal é unha actividade artística e creativa por natureza. As crianzas deseñan o contido visual da postal, incorporando elementos decorativos como debuxos, cores e materiais diversos. Ao engadir a iluminación dos LEDs, a arte fusiónase coa tecnoloxía, potenciando a creatividade e a expresión persoal.


5. Matemáticas (Mathematics)

Durante o proceso, as matemáticas están presentes en aspectos como:

  • Medición e corte de materiais (fita condutora ou papel).
  • Cálculo de distancias entre compoñentes do circuíto.
  • Identificación de posicións (como situar os compoñentes para garantir o funcionamento correcto do circuíto).
    Estas actividades permiten aplicar conceptos matemáticos de xeito práctico e contextualizado.

Competencias adicionais traballadas

Ademais das áreas STEAM, esta actividade fomenta outras competencias esenciais:

  • Pensamento computacional: A planificación do circuíto segue unha lóxica similar aos algoritmos, onde cada paso debe estar correctamente secuenciado.
  • Resolución de problemas: Se o circuíto non funciona, as crianzas deben identificar o erro (por exemplo, un mal contacto ou unha polaridade incorrecta) e corrixilo, desenvolvendo o pensamento crítico.
  • Habilidades motoras finas: Manexar os materiais (LEDs, fíos condutores ou agullas, no caso de usar fíos cosidos) contribúe ao desenvolvemento da destreza manual.

















No hay comentarios:

Publicar un comentario

Xornada formación Biblioteca Creativa

 O día 5, participamos la formación organizada polo CAFI e pola Asesoría de Bibliotecas, para os coordinadores e equipos de Bibliotecas crea...